המדריך המלא למציאת המשרד המתאים עבורכם

17 אוקטובר 2023

שתף מאמר:
משרד

כל ארגון, עסק או חברה זקוקים למשרד לניהול העניינים, מקום שהוא מעין המפקדה אליו מרוכז המידע, בו מקבלים החלטות ודרכו מבצעים פעולות.
כדי שיהיה ניתן לעשות את כל זה בצורה מיטבית, נדרש מרחב משרדי מתאים הנותן מענה לכל הצרכים הניהוליים.

המדריך המלא למציאת המשרד המתאים

קהל– הבדל משמעותי בבחירת המשרד היא הסוגייה, אם אין או יש בו קבלת קהל? ככל שמדובר במשרד שגם נותן שירות ללקוחות והוא לא רק עבור עובדים, יש חשיבות לבחירת מקום בעל רמת נגישות גבוהה של תחבורה ציבורית, חנייה, גישה לבעלי מוגבלויות וכדומה.
קרבה– ככל שהקשר היומיומי בין המשרד לבין שאר העובדים והמרחבים האחרים של החברה או הארגון גבוה יותר, מומלץ להתמקד במשרד קרוב גיאוגרפית בכדי שיהיה ניתן להגיע יחסית בקלות ולתת מענה מהיר. לדוגמה, אם רוב העובדים גרים בתל אביב, מומלץ לחפש משרדים להשכרה בתל אביב.
גודל– משרד צפוף שבו העובדים “יושבים אחד על השני” הוא לא משרד פרודוקטיבי, אין בו אווירה מאפשרת והצפיפות מפריעה ליכולת לעבוד. יש להתאים את גודל המשרד שתבחרו לכמות האנשים שצפויים לעבוד בו, כולל התחשבות בריהוט, ציוד טכנולוגי ואמצעים הצפויים להיכלל בתוך המשרד ולתפוס נפח ממנו.
חשוב לוודא ששטח המשרד כולל גם תת מרחבים לצרכים ייעודים כמו, מטבחון, חדר ישיבות, מחסן לציוד וכדומה.
תנאי חוזה שכירות– חשוב להבטיח מספר סוגיות בחוזה שיאפשרו מרווח נשימה ושקט השכרתי. סוגיות של משך זמן החוזה, ביטול חוזה והארכת החוזה, הן החשובות ביותר ותפקידן להבטיח יציבות ומניעת מצב של מעבר כל תקופה.
בנוסף, חשוב להתייחס למענה ואחריות לסוגיות של בעיות המתרחשות במבנה או בחדרים (נזילות, סדקים, קצרים חשמליים וכדומה)
אבטחה– המציאות של מדינת ישראל מחייבת לא לשכוח על חשיבותה של אבטחה. לכן בררו מהן רמות האבטחה הקיימות במרחב הבניין ובסביבת הבניין, וודאו כי זה מתאים לציפייה שלכם ולאזור בו אתם נמצאים.
תקציב– אין צורך להרחיב הרבה, וידוא כי עלויות שכירת המשרד מתיישבות עם החלק התקציבי שמיועד לכך.

זמן איתור נדל”ן

כל בעל חברה ועסק שחיפש משרד או משרדים לניהול, יודע שמדובר בתהליך מייגע. כיתות רגליים בלתי נגמר לכל מיני בניינים ומקומות, תיאום עם הבעלים, שאלות ואיסוף מידע. תהליך שלוקח מזמן עבודה חשוב.
החוויה המתישה הזו היא גם מנת חלקו של המשכיר של מרחבי המשרדים, המוצא את עצמו מסביר שוב ושוב על המבנה והחדרים, מגיע או שולח שליחים כדי להראות את המתחם וכדומה.

הפתרון

הפתרון הוא באמצעות חברת ייעוץ נדל”ן עסקי בדגש על מרחבי משרדים, כמו חברת אופיסמארט, הנותנת מענה לשני הצדדים.
מצד אחד, חוסך למשכירים טרטור וכאבי ראש במציאת שוכרים ומצד שני, מאפשר לשוכרים פוטנציאלים לקבל הצעות רלוונטיות לאפיון משרד שנתנו ולבקר רק במקומות הללו, תוך כדי קבלה של ייעוץ וסיוע מבעלי ניסיון של אופיסמארט. בסופו של דבר זהו תהליך שמגדיל את רמת הביטחון בביצוע הבחירה הנכונה.